Monday 7 November 2011

Rehlah Tautan Ukhuwwah IKRAM Pontian
















30 Oktober 2011, IKRAM Pontian sekali lagi berjaya menganjurkan Rehlah Tautan Ukhuwwah untuk ahli-ahlinya beserta keluarga masing-masing. Rehlah Tarbawiyah kali ini di adakan di Nurfa Farmstay di Pekan Nenas.
Dihandiri sekitar 100 orang, majlis dimulai dengan penerangan program oleh Sdr Mohd Nor Othman (sebagai Pengerusi Program), kemudian diikuti dengan tazkirah, stratching, taaruf dan beberapa aktiviti sukaneka, BBQ dan sebagainya.

Ustaz Suhaimi membawa tajuk Pengo
rbanan di dalam tazkirahnya, sesuai dengan kedatangan Eid=ul Adha. Beliau menekankan mengenai keistimewaan bulan zulhijjah yang mengandungi tiha (3) perkara penting bagi umat Islam iaitu (1). Ibadat Haji; (2). Ibadah Qurban; (3). Amalan-amala
n sunat bulan ramadhan sumpama berpuasa. Hadirin ya
ng hadir diisi dengan ilmu yang sangat berguna selain datang ke rehlah (picknic) ini melapangkan fikiran dan meningkatkan ukhuwwah sesama ahli.

Pelbagai acara sukaneka untuk anak-anak, ibu-ibu dan para bapa. Para bapa dan anak-anak yang besar bersungguh-sungguh menjalani aktiviti War-Game yang turut di uruskan oleh pelajar-peajar UTHM yang kebetulan menjalani program daurah di tempat yang sama.
Jamuan pelbagai juadah termasuk seekor kambing Aqikah anakanda Dr Zaharuddin.

Tahniah kepada semua yang hadir. Program serupa ini sememang sentiasa ditunggu-tunggu oleh ahli-ahli IKRAM dan ia merupakan program yang sangat menarik yang dapat mengumpulkan kesemua aktivis IKRAM Pontian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...