Thursday 12 August 2010

500 Pelajar Ma'had Pontian Hadir Ceramah Semarak Ramadhan




1 Ramadhan 1431, bersamaan 11 Ogos 2010 - Lebih 500 pelajar-pelajar Ma'ahad Pontian berpeluang mendengar ceramah mantap oleh Ustaz Suhaimi Jairi bertajuk "Persiapan Melalui Ramadhan" yang diadakan di dewan besar Ma'ahad Pontian. Ustaz Suhaimi adalah guru di SMK Dato' Ali Pintian dan beliau adalah S.Usaha IKRAM Pontian.

Ceramah dengan selang seli tayangan klip video Upin Ipin Berpuasa, klip Semarak Ramadhan IKRAM dan nanyian bersemangat Palestin mendedahkan pelajar akan pelbagai aspek Puasa Ramadhan termasuk perkara-perkara asas tentang ibadah puasa, beberapa KPI di bulan Ramadhan seumpama tadarus qur'an, tazkirah, infaq dll.

Selepas ceramah, edaran bahan bacaan, jadual berbuka dan sticker Ramadhan terbitan IKRAM Pontian diedarkan kepada pelajar-pelajar yang hadir. Turut hadir adalah guru-guru pembimbing atau warden asrama.

Ma'ahad Pontian adalah antara sekolah tinggi Islam yang teruung di negeri Johor yang diwujud dan senggarakan oleh Majlis Agama Islam Johor. Ma'ahad Pontian menawarkan pelajaran agama dari tingkatan 1 hingga tindkatan 6.

Tahniah Ma'ahad Pontian !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...