Sunday 22 August 2010

Memperingati Peristiwa Sedih Pembakaran Masjid Al-Aqsa




Setiap tahun pada tanggal 21 Ogos, para aktivis Palestin akan memperingati peristiwa sedih cubaan memusnahkan Masjid al Aqsa milik ummat Islam di seluruh dunia. Pelbagai acara di adakan mengikut kesesuaian dan kemampuan. Sambutan besar-besaran di anjurkan oleh IKRAM Selangor / AQSA Selangor dan kerajaan negeri selangor.
MaklumaT lanjut boleh dicapai di sini

http://aqsasyarif.com/video/bebaskan-al-quds/

http://www.facebook.com/SambutanHariAlQudsSedunia?v=wall&ref=mf

http://aqsasyarif.com/artikel/teks-khutbah-sempena-hari-al-quds-negeri-selangor/

Tidak ketinggalan juga para pelajar pelapis pejuang di UTM turut mengadakan program memperingati persitiwa cubaan memusnahkan al-Aqsa. Seramai 250 para aktivis berkumpul mendengar ceramah Palestin yang disampaikan oleh PM Dr Mohd Zin Kandar dari Aqsa Syarif / YDP IKRAM Pontian. Penceramah menekankan peri pentingnya para mahasiswa membina asas kekuatan diri, minda (fikrah) dan semangat (spiritual) melalui aktiviti tarbiyah yang berterusan agar penglibatan dan komitmen di dalam usaha membantu perjuangan Palestin dapat diteruskan.

Pada petang Jumaat tersebut pula diadakan majlis ucap umum di dataran Agora UTM - suatu pentas terbuka yang disediakan untuk para pelajar mengemukakan pandangan dan fikrah terhadap isu-isu nasional maupun antarabangsa. Beberapa orang pemimpin pelajar kehadapan mengutuk keras di atas kedurjanaan regim Zionis ke atas bumi Palestin.

"Memperkasa Ummah - Membebaskan Al-Aqsa"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...